Tot in de dood #1 – Debora Elisabeth

tot in de dood
Net als hun vriendschap zich tot iets diepers transformeert, slaat het noodlot toe: Daan en Rosa worden slachtoffer van een auto-ongeluk.  De klap van het ongeluk heeft de deur naar de gave die Daan al jaren angstvallig verborgen houdt, opengeslagen. In een diepe slaap waaruit hij misschien niet meer zal ontwaken, krijgt hij een waarschuwing van gene zijde. Liefde blijft altijd bestaan... zelfs tot in de dood.
4.2Overall Score

tot in de dood

In korte tijd weet Debora de spanning in dit boek goed op te bouwen, naar een climax. Maar dan...

• Plot
    4.2
  • Karakters
    4
    4.5

Tot in de dood is een kort verhaal van Debora Elisabeth. Ik las het als Ebook via Google Books tijdens mijn vakantie. (Vandaar de tijdelijke stilte hier. Ik had besloten om écht even vakantie te vieren) En ik had het boek in twee uur uit. Nu lees ik al niet super snel, maar er waren ook andere dingen die me afleidde van het echt in één keer uitlezen. Zoals bijvoorbeeld de veel te blije entertainer die vroeg of ik en mijn vriend mee wilde doen aan een potje tafeltennis. (iets dat uiteindelijk niet doorging)

Het verhaal gaat over Daan en Roza, die al jaren vrienden zijn. Maar er speelt meer. Op de avond dat ze dit aan elkaar vertellen, krijgen ze een auto ongeluk. Ze liggen allebei in coma, maar Roza is eerder wakker. Zonder dat ze haar benen nog voelt. Het lijkt er op dat ze verlamt zal zijn voor de rest van haar leven. Daan is nog in coma. Maar toch lijkt het er op dat hij met Roza communiceert. Maar dat kan toch helemaal niet? Ze droomt vast.

Dit korte boek telde 72 pagina's. Maar het gaat hier dan ook om deel 1 van het Ebook. Helaas heb ik nog niet deel 2 va het Ebook kunnen lezen. Maar ik ben zeker van plan om hem nog verder te lezen. Al is het boek niet bij de bieb te krijgen. Dat wordt toch het Ebook aanschaffen...

Dit boek zat goed in elkaar en bevatte voldoende spanning. Ik genoot er oprecht van en vond het dan ook jammer toen bleek dat ik hem uit had. De schrijfstijl van Debora is erg goed. Ze weet op een goede manier spanning op te bouwen en weet deze ook op het juiste moment vast te houden.

Er was een regel die ik echt geweldig vond. Gelukkig kon ik hem arceren, iets dat ik in een echt boek never zou doen. Gewoon omdat ik dat zonde vind. Daarvoor ben ik nog echt te zuinig ben op mijn boeken. Maar bij Ebooks kan dit natuurlijk zonder consequenties. Je haalt een arcering net zo makkelijk weer weg. Ik vond deze zin echt prachtig gevonden.

Ik wil dat je me kust totdat er niets meer van me over is. Tot ik als een hoopje geluk op de vloer eindig en meegenomen wordt door de wind.

Ik heb erg genoten van het  boek en wil zeker verder lezen.

Welk boek had jij in een paar uur uit?