Het geestige leven van Lucy Shaw
Title: Het geestige leven van Lucy Shaw
Series Number: -
Page Count: 215
Published: mei 2011
Format: paperback
Wat als je houd van jongens, fashion, gossip, muziek, tv-kijken en al het andere waar een normale 15jarige zich mee bezighoud? Wat als je leven al een hele tijd stilstaat en je alles moet missen waar je zo van hield? Wat als je vastzit in het mannentoilet, niemand met je praat en er regelmatig over je spiksplinternieuwe Uggs wordt gepiest? Wat als je dagelijks tientallen mannen ziet komen en gaan, maar niemand ook maar enigszins…

Het geestige leven van Lucy Shaw is in het begin helemaal niet zo geestig. Lucy is namelijk op oudjaarsavond een mannentoilet ingesleurd en daar vermoord. Er is geen enkele mogelijkheid om er weg te komen, want er lijkt een onzichtbare muur te zitten om de toiletruimte. Dus ze is gedoemd om te blijven hangen waar ze is. Een eenzame meisjesgeest in een mannentoilet.

Op een dag komt er een man langs: Jeremey. Hij kan Lucy zien! Nadat hij de schok heeft verwerkt dat hij een dood meisje kan zien raken de twee aan de praat en worden ze langzaam vrienden. Hij helpt haar uitvinden hoe ze de toiletruimte kan verlaten en zorgt ervoor dat ze in contact kan komen met andere geesten. Ze ontdekt dat geesten met elkaar kunnen appen, maakt vrienden en wordt verliefd. Dan gebeurt er iets ergs!

Dit boek jongens

Wat was het een heerlijk boek. Ik heb echt genoten van Lucy. Het is een echte opstandige tiener, maar juist dat maakte haar leuk. Ze is puberaal, maar voor de mensen om wie ze geeft is ze een schatje. Ook Jeremey vond ik een heerlijk karakter. Het is een typische jongen, wat onzeker, niet zo stoer en hij is sociaal nogal onhandig bij mensen die hij niet zo goed kent. Verder is het wel echt een schatje.

Het boek is erg geestig geschreven en ik heb ook vaak hardop gelachen. Maar er is ook een scène waar ik echt een brok in mijn keel voelde die ik even weg moest slikken.

Genoten

Ik heb echt genoten van dit boek dat ik in een paar dagen uit las. Ik denk dat ik in vier avonden in boek heb gelezen. De laatste tachtig pagina's las ik voor mijn werk uit. Ik wilde per se het boek uit hebben voor ik weg ging. Ik was te benieuwd hoe dit verder zou gaan om de laatste pagina's voor 's avonds te bewaren. Nu moest ik die dag om 11 uur beginnen ( ik heb wisselende uren) dus ik had wat tijd. Om precies 11 uur sloeg ik het boek dicht en kon ik gaan.

Sharing is caring