10 dingen die ik beter niet had kunnen doen –

10 dingen die ik beter niet had kunnen doen
Feesten tot in de ochtend, marshmallows als ontbijt; niet opstaan als je niet wil. Zo ziet het nieuwe leven van April eruit. Haar vader is voor zijn werk verhuisd en April woont tot het eind van het schooljaar bij haar vriendin Vi. Officieel onder toezicht, maar Vi's moeder is op tournee. Alleen dát heeft April niet aan haar ouders verteld. Lang leve de vrijheid, een huis vol jongens en een roze hottub in de tuin!
3.5Overall Score

Feesten tot in de ochtend, marshmallows als ontbijt en niet opstaan als je daar geen zin in hebt. Zo ziet het nieuwe leven van de 16-jarige April eruit. Nu haar vader voor zijn werk naar ...

• plot
    3
  • Karakters
    3.4
    4

*note: Dit is een oude recensie, hij heeft eerder al op mijn site gestaan, maar zoals je misschien weet moest ik opnieuw beginnen. De recensies ben ik aan het terughalen. De rest van de artikelen laat ik voor 99% weg. vandaag komt de recensie van 10 dingen die ik beter niet had kunnen doen terug online. Dit boek haalde ik bij de mini bieb, waar Ellis, een boekenblogger die niet eens zo ver bij mij vandaan woonde voor ik uit huis ging, een paar boeken achterliet. Ik zag haar instastorie in mijn werkpauze en ik wilde meteen weten waar ze haar boeken achterliet. Het bleek super dicht bij mijn ouderlijk huis te zijn en ik ging er snel naartoe na mijn werk. Daar vond ik onder andere dit boek.

Samenvatting

Feesten tot in de ochtend, marshmallows als ontbijt en niet opstaan als je daar geen zin in hebt. Zo ziet het nieuwe leven van de 16-jarige April eruit. Nu haar vader voor zijn werk naar Cleveland is verhuisd, woont April tot het eind van het schooljaar bij haar vriendin Vi. Officieel onder toezicht van Vi’s moeder, maar die is op tournee. Alleen heeft April dát niet aan haar ouders verteld. Lang leve de vrijheid in een huis vol jongens en een roze hottub in de tuin! Of niet? En waarom staat Aprils vader ineens op de stoep?

Dit boek was geen slecht boek. laat ik dat voorop stellen. Maar ik kan wel zeggen dat het ook echt geen nieuw favoriet zal worden. Het was leuk om te lezen en het bevatte genoeg humor. Maar ik merkte wel dat het een boek was, dat ik liever een jaar of drie/vier geleden had gelezen. Dan was het vast een super boek geweest. Maar ik heb denk ik wat volwassener boeken nodig.

Hoge voorspelbaarheid

Ik merk dat ik de laatste tijd juist het meest geniet als de voorspelbaarheid van het verhaal laag is. Een goede plotwending, een spannende twist of gewoon niet het voorspelbare einde, dat je vanaf pagina tien ziet aankomen. Het is erg jammer dat dit boek die hoge voorspelbaarheid wel heeft. Op de achterkant staat dat je je elke keer weer afvraagt hoe April zich nu weer uit de situatie kan redden, maar eigenlijk gaat het elke keer makkelijker dan verwacht. Ik vroeg me tijdens het lezen af en toe af of ik met deze dingen weg had kunnen komen. En het antwoord was steevast NEE, nooit! Dus ook dat was een klein minpuntje. Maar daar kon ik nog wel doorheen kijken.

Karakters

De karakters waren eigenlijk nog best geloofwaardig geschreven, dat viel me alles mee. Hun soms wat vreemde handelingen hielden het boeiend om te lezen. Vriendinnen van April waren leuke meiden, maar gelukkig waren ze niet van die perfecte meiden. Ze hadden hun eigen onzekerheden en hun eigen problemen. En hoewel die niet enorm werden benadrukt, werden ze ook niet achtergehouden. En dat was wel erg prettig. Hierdoor leefde ze allemaal echt en kreeg ik een beetje een band met ze. Dat was erg positief! Ook de schrijfwijze was prettig en het taalgebruik was erg gericht op jongeren.
Ik heb het boek nog redelijk snel uitgelezen. En hoewel het 3 sterren krijgt, was het wel een prettige read. Ik heb er van genoten, maar het was geen geweldig boek. Leuk voor tussendoor.

Wat had jij beter niet kunnen doen?',